116 111 este singura linie telefonică de asistență, la nivel național, dedicată copiilor şi adolescenților din România.

116 111 este un serviciu gratuit, valabil din rețelele Telekom Romania sau apelabil de la orice telefon public fără a introduce cartela. La 116 111 găseşti oricând sprijin, în deplină confidențialitate. Ne poți contacta în fiecare zi, intre orele 08.00 – 22.00, iar consultanți pregătiți sunt gata să îți ofere sprijin, asistență şi îndrumare. Vei avea şansa să discuți cu o persoană căreia îi pasă de problemele tale.  Dacă te îngrijorează ceva sau crezi că eşti în pericol, ne poți suna. Te vom asculta şi te vom ajuta!


Situatiile pentru care ne poti contacta

Abuzul asupra unui copil (fizic, sexual, emotional, exploatare prin muncă, cerşetorie) Drepturile copilului cu nevoi speciale Orice altă problemă în care este implicat un copil.

Primul pas

In momentul în care ne semnalezi un caz de abuz asupra unui alt copil, trebuie să ştii că serviciile sociale sunt obligate să investigheze situatia aşa cum a fost ea relatată Telefonului Copilului.

Toate cazurile de abuz preluate de Telefonul Copilului sunt transmise de urgentă în atentia serviciilor sociale din judetul/sectorul de domiciliu şi/sau altor institutii (Inspectorat Școlar, Politie, etc.), după caz.

NU esti obligat să ne oferi informatii despre identitatea ta! Apelul poate rămâne anonim!

Serviciile sociale fie vor merge în familia copilului, fie vor contacta asistentul social din localitatea de domiciliu şi vor efectua o anchetă socială. De asemenea, vor contacta persoanele care sunt apropiate copilului sau care îi cunosc situatia: profesori, medici, vecini, rude, etc. Dacă este cazul, este cerut sprijinul politiei, în situatia în care copilul se află în pericol alături de familia sa.

Copilul aflat în situatie de risc

Dacă se constată că acel copil sau mai multi copii sunt în situatie de risc şi se confirmă abuzul, se consiliază familia şi se încearcă solutionarea problemelor astfel încât copilul să fie în sigurantă. Opinia copilului în cauză este ascultată. Atunci cand viata sau sănătatea copilului este în pericol, serviciile sociale pot lua o măsură de protectie specială şi copilul/copiii să fie separat/separati temporar de familie.

Poti oricând să ne contactezi din nou pentru a ne comunica ce s-a întâmplat ulterior şi dacă cel sau cei pentru care ai sunat mai sunt în pericol.

Urmarirea cazului

In cazul în care copilul nu este în pericol, conform investigatiilor făcute de serviciile sociale, cazul este monitorizat o perioadă, pentru a se înlătura orice risc apoi este închis.

Dacă însă părintii sau reprezentantii legali ai copilului au fost consiliati în vederea rezolvării situatiei lor, iar copilul nu a fost separat de familia sa, cazul se urmăreşte până în momentul în care s-au redus sau au încetat factorii de risc sau familia este capabilă să răspundă nevoilor copilului. Și Telefonul Copilului se va interesa de situatia cazului semnalat! Astfel vom ştii că acei copii sunt în sigurantă

O problemă împărtăşită este pe jumătate rezolvată.

De aceea, este mai bine să nu te închizi în tine, să nu te izolezi, pentru că nu eşti singur / ă.

Hai sa vorbim!

Problemele nu dispar dacă le ignori. Mai mult, uneori ai nevoie de cineva care să te sustină şi să te ajute să le rezolvi. Oricum ai fi, nu trebuie să gestionezi singur / ă problemele pentru că nu eşti singur / ă! Ne ai pe noi, Telefonul Copilului.

Ce te ingrijoreaza?

Violenta din familie
Abuzul – molestare fizică, abuz emotional, neglijare, abuz sexual
Problemele unui prieten
Depresia sau gândurile suicidale
Probleme de familie
Singurătatea, tristetea
Probleme în relationarea cu părintii
Probleme sentimentale
Probleme medicale
Discriminarea
Alcoolul , tutunul sau drogurile
“Căsătorie” fortată
Orice altceva

Ceea ce ne vei spune va rămâne între noi.

Numai dacă tu vei dori, noi vom împărtăşi problema ta şi cu altcineva, care te poate ajuta alături de noi. Dar trebuie să ştii că dacă viata ta este pusă în pericol, trebuie să solicităm sprijin pentru tine.

Contactează-ne dacă vrei să vorbeşti cu noi despre lucrurile care te preocupă!

Dacă nu poti să ne suni pentru că îti este teamă să nu fi auzit, îti oferim şi o adresă de e-mail unde ne poti povesti despre problemele tale  vorbestecunoi@telefonulcopilului.ro.